Cart

Köpvillkor

På oceanhealth.se är det säkert och enkelt att handla.

Priser och betalning

Du kan välja att betala med Payson eller Faktura.

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalning med Payson

Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du betala med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Har produkten blivit skadad så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta från returpengarna. En retur tar 14 dagar att behandla. Skall du returnera produkten måste du kontakta oss först via mail. Vi kontaktar dig via telefon när du anmält ditt returärende för att stämma av hur du vill ha pengarna återbetalda mm. Du som kund står för returfrakten. Vid förfrågan måste du kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från posten.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta oss via mail för att anmäla retur.

Tänk på att returer endast kan skickas till oss med Posten, och inte med Schenker och DHL.

Returadress: oceanhealth.se – Snapphanevägen 12 – 352 46 Växjö

Garanti & Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt på samtliga produkter. Kontakta oss om du behöver utnyttja garantin! Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara. pga. reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Säkerhet & Sekretess

Oceanhealth.se garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begåra rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice.